Flash Metin Özellikleri CS4 (Flash’ta Metinlerle Çalışmak) PDF Yazdır e-Posta
Makale Dizini
Flash Metin Özellikleri CS4 (Flash’ta Metinlerle Çalışmak)
Flash Metin Özellikleri CS4 (Flash’ta Metinlerle Çalışmak) 2
Flash Metin Özellikleri CS4 (Flash’ta Metinlerle Çalışmak) 3
Tüm Sayfalar

Burada ele alacak olduğum “Flash’ta Metinlerle Çalışmak”  konusunu elimden geldiği kadar ayrıntılı ve basit anlatmaya çalışacağım. Bugüne kadar hiç Flash programını açmamış olan ve ilk defa programı açtığında karşısına gelen ekrandaki araçların hangisinin ne işe yaradığını bilmeyen bir kişiyi düşünerek anlatacağım.

 

 

Not 1: Bu derste Flash CS4 dikkate alınmıştır.

Not 2: Parantez içinde verilen harfler ilgili işlemlerin kısa yol tuşlarıdır.

Not 3: Çalışmalarınızın önizlemesini görmek sitediğinizde üst menüden Control > Test Movie’yi veya CTRL + Enter kısayol tuşlarını kullanabilirsiniz.

 

Corel, Photoshop, Illustrator vb. programlarda olduğu gibi Flash programında da metinlerle çalışmak çeşitli işlemler yapmak mümkündür. Aslında bu özellikler progrmalrın ortak yönleridir.

İnsanlar hayatta kendilerini iki şekilde ifade ederler. Birincisi “hal ve davranışlar yani mimikler” ikincisi ise “sözler”. İşte programlar da insanlar gibi. Daha doğrusu insanlar programları kendi duygularını, ifadelerini anlatabilecekleri şekilde tasarlıyorlar. Neden her geçen gün yeni programlar ve programların yeni sürümleri çıkıyor dersiniz? Çünkü insanlar her geçen gün kendilerini daha iyi tanıyor, bilgileri artıyor, bilgi birikimi doğrultusunda hareket alanları genişliyor ve aynı ölçüde programları da kendi hareket ölçüleri derecesinde geliştirmeye çalışıyorlar. Hatta insanlar yapamadıkları, hayal kurdukları şeyleri programlara yaptırıyorlar. Kısacası insanların bilgileri, imkânları, yetenekleri arttıkça hayal güçleri genişledikçe yeni yeni sürümlerle hatta yeni yeni programlarla karşılaşacağız.

 

Bu yazımızda Flash programında metinlerle nasıl çalışacağımızı, neler yapabileceğimizi ele alacağız. Flash yaparken herhangi bir efekt, aminasyon, ifade kullanmak için resimlerden, çeşitli nesnelerden faydalanırız. Bunlar bize yeterli gelmez ve bunların yanında gerektiğinde açıklamalar da yapmak isteriz. Mesela ekrandan herhangi bir ürün resmi geçerken üzerindeki % 50 indirim yazısı dikkatimizi çeker. Bu ve buna benzer örnekleri artıramak mümkündür.

 

Burada ele alacak olduğum Flash’ta Metinlerle Çalışmak”  konusunu elimden geldiği kadar ayrıntılı ve basit anlatmaya çalışacağım. Bugüne kadar hiç Flash programını açmamış olan ve ilk defa programı açtığında karşısına gelen ekrandaki araçların hangisinin ne işe yaradığını bilmeyen bir kişiyi düşünerek anlatacağım.

 

Peki, neler öğreneceğiz:

1. Metin aracını seçmek ve bir metin kutusu oluşturmak,

2. Metin yazmak,

3. Metin kutusunu boyutlandırmak,

4. Yazı tipi ve renk seçimi yapmak,

5. Yazı boyutunu değiştirmek,

6. Metni hizalamak,

7. Metin yumuşatma ayarları,

8. Metne web linki vermek,

9. Metne e-mail linki vermek

10. Metinlerde gömülü veya yerel font kullanmak

11. Metin türleri: Static text, Dynamic text, Input Text

 

 

1. Metin aracını seçmek ve bir metin kutusu oluşturmak

 

Boş bir Flash sayfası açalım ve ekrana dikkatle bakalım. Ekranınızın sağ veya sol tarafında Flash araç çubuğunu ve özellikler (Properties) penceresini göreceksiniz. Burada bizim için önemli olan ve devamlı açık kalması gereken pencerelerden biri “Araç Çubuğu” (Tools), diğeri de “Özellikler” (Properties) penceresidir. Eğer bu pencereler görünmüyorsa ne yapacaksınız?  Araç çubuğunu açıp kapatmak için ekranımızın üst menüsünden Windows > Tools yolunu veya klavyemizin CTRL + F2 tuşlarını kullanabiliriz.

 

            Aynı şekilde Özellikler penceresini açıp kapatmak için yine üst menüden Windows > Properties yolunu veya CTRL + F3 kısa yol tuşlarımı kullanabiliriz.

 

Araç çubuğuna dikkatle baktığınızda bir “T” harfinin olduğunu göreceksiniz. Bu bizim Metin yazma (Text tool  aracımızdır. Yani yazı yazmak için faremizle metin aracına tıklamamız gerekir veya klavyemizin sadece “T” tuşuna tıklayarak bu seçimi yapmış oluruz. Araç çubuğuna dikkat ederseniz seçimini yapmış olduğumuz araç hangisi ise o koyu renktedir. Hangi araç işaretli ise elimizde o araç var demektir. Ayrıca seçtiğiniz araca göre Özellikler penceresinin de değiştiğini göreceksiniz.

 

 

2. Metin yazmak

 

Metin aracını seçtikten sonra ekranda istediğimiz yere tıklayabilir, istediğimiz metni yazabiliriz.

 

 

 

3. Metin kutusunu boyutlandırmak,

Metni yazdığınızda metin kutusunun da uzayıp gittiğini göreceksiniz. Metin kutusunun sağ üst köşesinde küçük bir daire işareti mevcut.

 

 

Bu işaret metin yazıldıkça kutunun da otomatik olarak uzayıp gittiğini gözterir. Eğer biz belli bir alana yazmak istiyorsak, yani uzayıp gitmesi yerine birkaç satır alt alta olmasını istiyorsak köşedeki daireyi tıklayıp sağa sola çekerek metin kutusunu istediğimiz gibi boyutlandırabiliriz. Metin kutusunu boyutlandırdığınızda sağ üst köşedeki dairenin şimdi bir kareye dönüştüğünü göreceksiniz.

 

 

Artık yazı yazdıkça kutu yana doğru değil aşağıya doğru uzayacaktır. Ayrıca eğer metin kutusunu sağa, sola, aşağı, yukarı taşımak istiyorsak araç çubuğundan Seçim aracını (Selection tool) (V) seçip metnimizi faremizle tutarak istediğimiz tarafa taşıyabiliriz.

 



 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

KIRGIZCA - RUSÇA - TÜRKÇE SÖZLÜKLER

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

ÜYE GİRİŞ FORMU



Tüm Hakları Saklıdır. Sitedeki ders ve makaleler kaynak göstermek şartı ile kullanılabilir. www.kerimsarigul.com 2005 - 2012