Corel Draw'da bir çark yapalım PDF Yazdır e-Posta
Bu sersimizde Corel'in bir çok özelliğini kullanarak bir çark nasıl oluşturulur onu öğreneceğiz...
Bu konu ile ilgili benzer bir dersi Turhan Reşitoğlu arkadaşımız daha önce sanalkurs.net'te işlemişti. Burada aynı işlemi Corel'in farklı özelliklerini de kullanarak yapabileceğimizi götermek istiyorum. Yani amaç çark yapmak değil çark yaparken kullanılan özellikler. Zaten sitemizi de incelediğinizde göreceksiniz ki her bir örnek programımızın farklı özellikelrini bizlere öğretiyor. Bizler o öğrendiğimiz özellikleri daha sonra hep beraber kullanıyoruz. Neyse, lafı fazla uzatmadan dersimize başlayalım...

Bu derste öğrenilecek özellikler:
* Bir nesnenin merkezini değiştirebilmek
* Rotate (çecirme özelliği)
* Rotate (çevirme) yaparken açı (angle) vermek
* Nesneleri birleştirmek (Weld)
* Interactive Extrude Tool (şekle boyut kazandırmak)
 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark12.jpg
1. Öncelikle bir çember çizelim.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark1.jpg


2. Daha sonra çemberimizin herhangi bir tarafına resimde gördüğümüz gibi bir dikdörtgen çizelim.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark2.jpg


3. Daha sonra bu dikdörtgen şeklimzin ortasında merkez işareti görinmesi için üzerine bir kez data tıklayalım. Resimde gördüğünüz işaret belirdiyse doğru yerdeyiz demektir.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark3.jpg


4. Daha sonra o işareti faremizle tutarak çemberimizin ta ortasına doğru taşıyalım ve tam ortaya geldiğimizde bırakalım.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark4.jpg


5. Daha sonra üst menüden Window > Dockers > Transformations > Rotate penceresini aktif hale getirelim

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark5.jpg


6. Daha sonra açılan pencereden angle ayarını 30 yapıyoruz. Center ayarlarına dokunmuyoruz. Yani oradaki sayılar sizin nesnenizin yani dikdörtbenin merkezini gösteriyor. Bu arada bu ayarları yaparken dikdörtgenimiz seçilmiş durumda olmalı. Daha sonra Apply to Dublicate butonuna tıklıyoruz. Seçmiş olduğumuz nesne çemberimizin etrafını dolanana kadar tıklıyoruz.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark6.jpg


7. Gördüğünüz gibi aşağıdaki şekle benzer bir şekil oluşturmuş olmalısınız. Eğer evet benziyor diyebiliyorsanız doğru yoldasınız demektir...

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark7.jpg


8. Daha sonra Ctrl + A yaparak ya da faremizle sayfamızdaki tüm nesneleri seçiyoruz. Nesneler seçili durumda iken Arrange > Shapping > Weld (kaynak yap, birleştir demek) diyoruz.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark8.jpg


9. Gördüğünüz gibi basit bir çark elde ettik. Şimdi bunu biraz güzelleştirelim, üç boyutlu hale getirelim.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark9.jpg


10. Çarkımıza boyut vermek için sol menümüzden Interactive Extrude Tool'u seçiyoruz.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark10.jpg


11. Daha sonra nesnemizin ortasına tıklayarak faremizi istediğimiz tarafa doğru çekiyoruz ve bırakıyoruz. Faremizi bıraktıktan sonra 3 boyutlu bir çark elde ettiğimizi göreceksiniz.

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark11.jpg


12. Oluşturduğumuz çarkımıza bir de renk ekleyelim. Sonuç aşşağıdaki gibi oldu ise siz bunu başardınız demektir. Bir eksiklik hissediyorsanız lütfen tekrar deneyin ve adım adım tekrar yapın. Başaracaksınız...

 http://resim.sanalkurs.net/uploads/corelcark12.jpg




Faydalı olması dileğiyle...

Hazırlayan : Kerm Sarıgül

 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile

KIRGIZCA - RUSÇA - TÜRKÇE SÖZLÜKLER

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

ÜYE GİRİŞ FORMU



Tüm Hakları Saklıdır. Sitedeki ders ve makaleler kaynak göstermek şartı ile kullanılabilir. www.kerimsarigul.com 2005 - 2012