Kerim Sarıgül

Kerim Sarıgül

Kerim Sarıgül

Merak ediyorum, araştırıyorum, öğreniyorum, paylaşıyorum...

OJS; Kamu Bilgi Projesi (Public Knowledge Project) kapsamında geliştirilen ve isteyen herkesin kullanımına ücretsiz olarak sunulan açık kaynak kodlu bir akademik dergi yönetim ve yayınlama sistemidir.

Akademik dergilerin yayınlanmasında görev alabilecek tüm kişileri ve bu kişilerin yetkilerini (yazar, hakem, editör, okuyucu vb.) kapsayan sistem; makale kabul etme, inceleme, hakeme atama, sonuçları bildirme ve yayınlama gibi özellikleri ile ön plana çıkıyor.

  • Sistem Türkçe dâhil onlarca dili destekliyor.
  • Sistem kurulumunu yaptıktan sonra bu sistem aracılığı ile tek bir dergiyi yönetebileceğiniz gibi birden çok dergiyi de yönetmek mümkün.
  • OJS yerel olarak kurulur (yani kendinize ait bir domaine/hostinge kurabilirsiniz) ve yerel olarak kontrol edilir.
  • Kişi veya kişileri istediğiniz gibi yetkilendirebilirsiniz.
  • Tüm süreci çevrimiçi (online) yönetebilirsiniz.
  • Uluslararası abonelik/indeksleme sistemleri ile entegre edebilirsiniz.
  • Kullanıcılar/Okuyucular için e-posta bildirimi ve yorumlama özelliğini aktif edebilirsiniz.

 

Açık Dergi Sisteminde Yer Alan Kullanıcı Türleri:

  • Site Yöneticisi
  • Dergi Yöneticisi
  • Bölüm Editörü
  • Mizanpajcı
  • Abone Yöneticisi
  • Hakem
  • Yazar
  • Okuyucu

Not: Kullanıcı türlerinin çok fazla olması tüm işleri tek bir kişi yapamaz anlamına gelmiyor. Yukarıda belirtilen rollerin tamamını tek bir kişiye vermek mümkün.)

 

 

Açık Dergi Sistemi (OJS) Makale Yönetimi ve Yayınlama Süreci

Siz çizin, AutoDraw tahmin etsin.

Google, herkesin kolay bir şekilde çizim yaparak resim oluşturmasına yardımcı olmak amacıyla yapay zekâ altyapısını kullanan bir araç geliştirdi. Adı: AutoDraw (autodraw.com)

Araç; boş bir alana sizin yapmış olduğunuz çizimlerden yola çıkarak yapay zeka altyapısı ile tahminlerde bulunuyor. Çizim esnasında istediğiniz zaman bu tahminlerden doğru olana veya istediğinize tıklayarak çiziminizi seçtiğiniz resme dönüştürebiliyorsunuz. Kullanımı hem kolay hem de eğlenceli.

Öğretmenlerimiz ve çocuğu olan aileler için faydalı bir araç diye düşünüyorum. Benim gibi çizim yapmayı beceremeyenler için ise birebir. Anlamsız, bir şeye benzemeyen dalgalı çizimlerinizin aslında bir anlamı olduğunu, bir şeye benzediğini fark ediyorsunuz.

Okulöncesi ve ilkokul öğrencileri için eğlence ve öğrenme amaçlı etkinlikler geliştirilebilir, sınıf ortamında çeşitli oyunlar oynanabilir. Örneğin; siz veya öğrencilerinizden biri resim çizmeye çalışsın, diğer öğrenciler ve Google’ın yapay zekâ aracı AutoDraw tahminde bulunsun. Bakalım öğrencilerin tahmini mi tutacak yoksa AutoDraw’ın mı?

Yabancı dil öğretiminde özellikle başlangıç seviyesinde kelime öğretiminde ve öğrenilen kelimelere yönelik oyunlaştırma çalışmalarında etkin bir şekilde kullanılabilecek bir araç. Kesinlikle tavsiye ederim. Dersinizin son 5-10 dakikasını buna ayırın. Öğrencileriniz hem eğlensin hem de öğrensin.

Özelliklerinden Bazıları

  • Çizimlerinizi yorumlamak için yapay zekâ kullanır ve bunları daha profesyonel resimlerle değiştirmenize izin verir.
  • Masaüstü bilgisayarlar, dizüstü bilgisayarlar, telefonlar ve tabletler dâhil tüm cihazlarda çalışır.
  • Kullanımı kolay ve eğlencelidir.
  • Serbest çizim, şekil ekleme, metin ekleme, renklendirme, öğeleri yeniden boyutlandırma ve döndürme gibi temel çizim araçlarına sahiptir.
  • Çiziminizi paylaşabilir, yazdırabilir, kaydedebilirsiniz.
  • En önemlisi; ücretsizdir. Yani Bedava!

 

AutoDraw nasıl kullanılır?

  1. AutoDraw sitesini açın: http://autodraw.com
  2. Başlamak için Çizim Başlat (Start Drawing) butonuna tıklayın.
  3. Karşınıza boş bir sayfa gelecek. Bu sayfaya istediğinizi çizin.
  4. Siz çizim yaptıkça araç, onlarca tahminde bulunacak. Siz bu tahminlerden istediğinize tıklayın ya da çiziminize devam edin.
  5. Hepsi bu kadar.

 

Aşağıdaki örneklerde solda elle çizilenler, sağdakiler ise AutoDraw’ın tahminlerinden bazıları…

 

Çarşamba, 14 Mart 2018 18:55

Zoom ile canlı ders verin veya ders alın.

Bu yazımda sizlere ücretsiz olarak kullanabileceğiniz, dünyada Öğrenme Amaçlı Kullanılan En İyi 200 Araç arasında yer alan; canlı ders anlatma veya alma, video görüşme aracı Zoom’u tanıtacağım.

Eğitim ve öğretimde birden çok duyuya hitap eden içeriklerin öğrenimi kolaylaştırdığına ve hatırlama oranını artırdığına yönelik birçok araştırma var. Bu açıdan bakıldığında hem göze hem kulağa hitap eden, çeşitli ses ve efektlerle dikkati ve heyecanı artıran içerikler çok kıymetli bir hâl alıyor.

Google tarafından geliştirilen "Toontastic 3D" uygulaması hazır sahneleri, karakterleri ve kendi içindeki bazı detayları ile cazip bir araç olarak karşımıza çıkıyor.  2017 yılının en iyi çocuk uygulaması seçilerek BolognaRagazzi Dijital Ödülü'ne layık görüldü. Çocukların eğlenerek animasyonlar hazırlayabileceği çok yararlı bir uygulama.

E-Öğrenme içerik standartlarından hangisini tercih etmeliyiz? AICC mi, SCORM mu, Tin Can mi?

Nedir AICC, SCORM ve Tin Can?

AICC, SCORM, Tin Can; Öğtretim/Eğitim Yönetim Sistemlerinin (ÖYS veya EYS), eğitim içeriklerinin ve bunlarla bağlantılı olarak çalışacak araçların birbirleri ile uyumlu olması için geliştirilen standart türleridir.

Teknolojinin gelişmesi, eğitimde teknolojinin, teknolojik araçların yaygın olarak kullanılması çeşitli e-öğrenme standartlarının ortaya çıkmasına sebep olmuş, hatta standartların oluşturulmasını zorunlu kılmıştır.

“Dijital” deyince sizin aklınıza ne geliyor?

Akıllı telefonlar mı? Matrix filminde ekranda akan rakamlar mı? Ya da dijital veri, dijital sanat, dijital kitap, dijital saat mi? Birçoğumuzun aklına muhtemelen bunlar geliyordur. Bunlar da önemli ancak bugün daha farklı dijital konulara değineceğiz. Dijital Dünya, Dijital Sınıf, Dijital Öğretmen…

ARTHR - ücretsiz, çevrimiçi (online) gazete oluşturma aracıdır.

Öğrencilerinizi organize edip çeşitli konularda araştırma veya röportaj yaparak sınıf gazetesi oluşturmalarını sağlayabileceğiniz faydalı bir site.

Kendi çizgi karakterinizi, çizgi romanınızı, dijital hikayenizi oluşturmak istemez misiniz? 

Öğrencileriniz veya çocuklarınız için çizgi roman tarzı içerikler oluşturabileceğiniz çok fazla özelliklere sahip bir araçtan bahsedeceğim sizlere. Özellikle okulöncesi ve ilkokul çağındaki çocukların eğitiminde ve yabancı dil öğretiminde kullanılabilecek bir araç. Adı "StoryboardThat". İhtiyaçlarımızı, isteklerinizi göz önünde bulundurarak, hayal gücümüzü kullanarak hazır karakterlerle istediğimiz ortamları oluşturabilir, bunları eğitim ve öğretimde etkin bir şekilde kullanabilirsiniz.

StoryboardThat kullanmak için önce storyboardthat.com/tr üzerinden üye olmalısınız. 14 gün ücretsiz kullanmak mümkün. Çok hoşunuza giderse, aylık 9 dolar talep ediyor. Bu ücretin içinde 10 öğrenciniz dahil. Yani isterseniz işbirlikçi öğrenme modelini kullanabilir, isterseniz imece usulüyle içerikler oluşturabilirsiniz. Ya da kendi içeriklerinizi kendiniz oluşturun. Tercih sizin.

"Storyboardthat" temelde sahneler, karakterler, metinler (konuşma balonları, panolar), şekiller, ikonlar ve bazı bilimsel içeriklerden (harita, elektrik devresi, deney tüpü vb) oluşuyor.

 

StoryboardThat - SAHNELER

Yüzlerce sahne içinden istediğinizi seçebiliyor, seçtiğinizi de istediğiniz gibi (rengini, pozisyonunu, ışığını vb.) düzenleyebiliyorsunuz. Sahneler konusunda gerçekten çok zengin. KAsaba, köy, ev (iç mekan ve dış mekan), okul, spor, iş, tarih, ülkeler, dış mekan, mitler vb. konularda bir çok sahne mevcut.

 

StoryboardThat - KARAKTERLER

Karakterler konusunda da çok zengin. Zengin olmakla birlikte, karakterleri istediğiniz gibi şekillendirebiliyor, moralini (üzgün, mutlu), saç, kaş, göz rengini ayarlayabiliyor, istediğiniz kıyafetleri giydirebiliyor, pozisyonlarını (otursun, yürüsün, konuşsun, ayakta dursun vb.), el-kol hareketlerini, duruşlarını ayarlayabiliyorsunuz.
Karakterler; yetişkinler, gençler, çocuklar, meslekler, sporcular, kültürel, 1900'ler, 1600'lerden 1800'lere, ortaçağ, klasik dönem, canavarlar ve mitler, hayvanlar gibi alt başlıklardan oluşuyor. Aşağıda örnek bazı karakterleri ve ayarlarını görmeniz mümkün.

Yetişkin Karakter Örnekleri

 

Kültürel Karakter Örnekleri

 

 

1600'lerden 1800'lere Karakter Örnekleri

 

StoryboardThat - METİNLER

Hazırladığınız sahnelere ve karekterlere konuşma balonları ekleyebilirsiniz. Bu balonları ister siz doldurun, isterseniz öğrencilerinizi sisteme dahil edin, onlar doldursun. Ya da boş bırakın, çıktı alın, sınıfa götürün, sınıfta etkinlikler yapın. Ya da bir çizgi roman yazın. 

"Storyboardthat" hem Türkçe arayüze sahip hem de Türkçe karakterleri destekliyor. Kullanımı da gerçekten çok kolay. Sürükle bırak yöntemi ile çalışıyor. Dokunmatik ekranlarda kullanabilmek için de uygun özelliklere sahip. İnşallah işinize yarar.

Faydalı olması dileğiyle... Kerim Sarıgül

 

 

StoryboardThat Tanıtım Filmi (İngilizce)

 

Dil öğrenimini eğlenceli hale getiren, içerisinde sosyal etkileşimin ve oyunlaştırma unsurlarının ön planda olduğu araçların sayısı her geçen gün artmaktadır. Siz de yeni bir dil öğrenmek istiyorsanız veya öğreniyorsanız bu araçlardan kendinize uygun olanları seçebilirsiniz. Tavsiyem sadece birini değil aynı anda birden çok sosyal dil öğretim araçlarını kullanmanız. Çünkü her biri farklı özelliklere sahip. Bazılarında akran öğretimi ön planda iken bazılarında telaffuz, bazılarında dilbilgisi, bazılarında sosyalleşme, bazılarında kelime öğretimi araçları ön planda olabiliyor. Bu tip araçları en az 7 gün üst üste kullanın ve sürdürüp sürdürmeme konusuna daha sonra karar verin. İlk etapta faydasız ve gereksiz gibi görünen bazı araçlar kullanıldıkça daha etkin hale gelebiliyor.

Thinglink, çevrimiçi çoklu ortam oluşturma yazılımı.
Thinglink aracılığı ile isterseniz web üzerinden isterseniz mobil uygulamalar aracılığı ile çoklu ortam tasarımları oluşturabilirsiniz.

Facebook - Kerim Sarıgül

Please publish modules in offcanvas position.